Se vorbeşte astăzi că noi tinerii nu mai avem repere, că nu mai avem valori, în ochii noştri nimic nu mai pare valoros, preţios sau sfânt. Şi nemaivând oameni valoroşi pe care să-i preţuim şi să-i urmăm atunci plutim în derivă către nicăieri, gustăm şi încercăm de toate, gândind că poate ceva ne va bucura.
Dar cred că noi valorificăm ceva, şi încă cu mare putere: BRANDUL.
Vrem să ne îmbrăcăm de la Nike, Armani sau Prada, vrem să conducem un Mercedes, un Jaguar sau un Bentley, ne place să avem gadget-uri numai de la Sony şi Nokia, ceasuri de la Swatch sau Citizen, bijuterii de la Swarovski, parfumuri Channel sau Christian Dior, ne place să ne “îmbrăcăm” cu valoarea brandurilor.
Ne place să ieşim în evidenţă cu strălucirea şi faima lor, pentru că o parte din aprecierea acordată lor s-o primim şi noi, pentru că cei care ne văd înconjuraţi şi îmbrăcaţi de branduri să “confunde” succesul brandului cu succesul nostru.
Toată valoarea unei companii se adună în brandul ei. Gândiţi-vă ce s-ar întâmpla dacă s-ar închide toate fabricile BMW-ului din lume şi n-ar mai fi nimic din ele, ce ar rămâne ? Ar rămâne brandul, foarte valoros în mintea a milioane de oameni din întreaga lume. Chiar dacă s-ar închide toate fabricile, totuşi a doua zi s-ar putea crea o companie care produce haine având firma BMW şi ar avea foarte mare succes.
De ce ? Pentru că toată valoarea creată de zeci de ani de inginerii din Bavaria s-a acumulat în cuvântul BMW. Toate inteligenţa, toată tehnologia, toată organizarea, tot succesul s-au adunat în cuvântul BMW. Toată munca oamenilor s-a adunat de fapt într-un cuvânt. Aşa e cu toate marile companii ale lumii.
Nu-i de mirare că astăzi s-a creat un clasament al brandurilor în care s-a ajuns ca un brand, defapt un singur cuvânt să valoreze câteva miliarde de dolari. Doar M-ul galben de la McDonald’s valorează câteva miliarde de dolari, şi poate fi vândut singur, fără nimic în plus.
Dar Sfinţii Părinţi spun că Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu se mai numeşte şi Dumnezeu Cuvântul. Tot sfinţii Părinţi spun că lumea a fost creată de El şi nimic nu s-a făcut fără Cuvântul lui Dumnezeu.
Aşa cum un brand (un cuvânt) adună la un loc pe toţi cei care folosesc acel brand, pe toţi fanii lui, tot aşa Dumnezeu adună la un loc pe toţi cei care-L iubesc şi care cred în El. Aşa cum un brand (un cuvânt) este valoros şi dă valoare celor cel “poartă sau îl folosesc” aşa şi Cuvântul lui Dumnezeu dă nu numai valoare celor ce cred în El, ci le dă viaţă, le dă putere, le dă bucurie, le dă sfinţenie, le dă viaţa veşnică.
Când ataşezi brandul unui obiect, îi dă valoare, îi creşte preţul, începe să fie căutat, începe să fie preţuit.
Spre deosebire de BRANDUL de marketing (Orange, Nokia, HP, Altex, Danone, etc.) care este doar un cuvânt simplu, “brandul” Iisus Hristos, Cuvântul Lui Dumnezeu este Persoană, este Dumnezeu adevărat şi Om adevărat.
Brandul dă valoare dar Hristos dă viaţă, brandul te face mai de succes dar Hristos te vindecă, te ridică din slăbiciuni şi din păcat.
Brandul trece, dar Hristos ne dă viaţa veşnică.
Brandul este creat dar Hristos este necreat. Brandul este viu în mintea oamenilor dar nu-mi ascultă durerea şi rugăciunile, pe când Hristos e mereu prezent de-a drepta mea, şi-n clipele cele mai grele.
Hristos este “brandul” meu, Hristos este Dumnezeul meu.
Brandul vostru care este?
Balan Claudiu, http://ortodoxiatinerilor.ro/