Trăim într-o societate de consum, dorim cele mai performate gadgeturi, cele mai bune haine și cele mai bune produse. De ce nu? Doar muncim pentru asta și e un fel de recompensă pentru munca noastă.
Iar pentru ca toate gusturile și plăcerile noastre să fie împlinite s-au creat rețelele de consum care ne acaparează timpul, dorințele și de multe ori care pe noi înșine.
Astăzi suntem ademeniți de rețele de consum pentru orice gust, dorință și posibilități materiale. Dacă sunteți un mare apărător al naturii, sau vreți să fici unici, să vă realizați prin purtarea unor brănduri, sau să arătați ca actorii din film – nu aveți nici un impiedement, pentru oricine, cu imaginație bogată sau nu prea, piața e gata să-l ademenească cu diverse produse și oferte.
Avem de toate și prin toate acestea ne pierdem, fără să vrem. Observăm că aceste rețele de consum se transformă în modul nostru de viață, într-un cult. Ne educă, ne oferă bonusuri, modele noi de viață și de comportament. Câte o dată ai senzația ca produsele pe care ni se propun sunt idolii pe care trebuie neaparat să-i avem în casă.
Cum să folosești alt produs, doar știi că altele nu sunt așa de bune, că uite anume acesta te ajuta să protejezi natura, e pentru sănătatea familiei tale, e cel mai ecologic, cel mai pur și câte și mai câte…
Nici nu observăm că începem să judecăm, la început produsele între ele, apoi producătorii, apoi vânzătorii de la diferite rețele, apoi judecăm tot și pe toți, inclusiv unul pe altul, și îndeosebi pe cei care nu-și pot permite de a fi în vogă…
Și dacă se întâmplă să rămânem fără cel mai tare șampon din ofertele publicitare?
Din consumători ne transformăm în dependenți de cumpărături, de posedarea anumitor produse…
Ce se întâmplă cu noi? Noi care suntem liberi, încet încet devenim dependenți de marca unui șampon?!!
Uliana Goncearenco